Fatima Bozorgi tekent met pen en inkt zelfportretten en portretten van andere jonge vrouwen van haar generatie. De afgebeelde vrouwen lijken vaak dromerig en in een tijdloze ambiance te verkeren. Het zijn de persoonlijke levensverhalen van deze vrouwen, hun strijd en verlangens, die de kunstenaar ermee wil vertolken om ze zo onder de aandacht van de kijker te brengen.

Riet Brouwer maakt sferische schilderijen die verwijzen naar natuur en landschap in zowel grote als kleinere formaten.  In een langdurig proces van zoeken, onderzoeken en kijken worden lagen olieverf aangebracht, gladgestreken of opgeruwd totdat het schilderij haar vertelt dat het klaar is.

Frans Drummen toont bouwsels, unieke huizen en hutten. Ingenieus en speels gemaakt uit de meest uiteenlopende materialen die hij ergens onderweg  tegenkomt en die vaak voor het oprapen liggen.  Met veel fantasie, onbevangen, vol werklust lijkt hij altijd overal artistieke mogelijkheden en oplossingen te zien.

Yvonne Halfens maakt raadselachtige beelden van mensfiguren, voornamelijk van klei, die zowel ontroerend,  innemend verontrustend als confronterend kunnen zijn. Er lijkt altijd wel iets gaande of aan de hand te zijn met de eenling zelf en soms in relatie tot de ander of in een groep.

vlnr Yumiko Yoneda, Inner shape, boetseerpasta, gips polystyreen; René Korten, Spirit Level 18; René Korten, Spirit Level 17; Yumiko Yoneda, Silent conversation, boetseerpasta, gips polystyreen.

René Korten (1957, Horn NL) studeerde aan het Mollerinstituut NLO Tehatex, Tilburg en aan de Academie voor Beeldende Vorming, Tilburg waar hij nu docent tekenen en schilderen is.  De kunstenaar  woont en werkt in Tilburg.

De twee kanten die Korten in zijn schilderijen wil samenbrengen - het formele en organische, het geconstrueerde en spontane, de vorm en de kleur, het concrete en het associatieve - kunnen worden teruggevoerd tot de polariteit cultuur – natuur. We hanteren ze vaak als tegenpolen maar is er wel een scherpe lijn te trekken?  Korten is gefascineerd door dat diffuse gebied. Hij toont recente schilderijen in verschillende formaten, onder andere uit  zijn gloednieuwe doorlopende serie Spirit Level die tussen landschappelijkheid en abstractie inzit. Werken waarin hij slaagt om precisie en losse schetsmatigheid overtuigend te combineren. Ze zijn opvallend klein van formaat maar ogen monumentaal.

Yumiko Yoneda (1965, Matsue, Japan) studeerde beeldhouwen in Japan aan de Shimane University in  Matsue  en vervolgens van 1988-1990 op uitnodiging aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. Yumiko Yoneda  woont  en werkt al 20 jaar in Nederland, nu in Den Haag. 

Yumiko Yoneda maakt zeer ingetogen, monochrome, abstracte beelden in bescheiden formaten. Het zijn  teer ogende objecten met zachte glooiingen. Soms zijn de vormen bol en rond, of hol , of ze lijken opgerekt of ingezakt maar altijd min of meer afgeleid van de cirkel of van de bolvorm. Er ligt altijd een onderhuidse spanning in  haar beelden besloten die verder reikt dan de grenzen van het beeld, niet aantoonbaar maar wel voelbaar.  Het beeld lijkt te verwijzen naar iets onbenoembaars, wat er niet is en ook wel is.

Prijzen op aanvraag.

vlnr Block-dialogue, olieverf op hout en mdf, 20 x 10 X 4 cm; Zonder titel, serie Points, olieverf op doek, 100 x 120 cm, 2010; Zonder titel, serie Dialogues, olieverf op hout, 20 x 20 cm, 2014.

Het werk van Tineke Porck beweegt zich tussen constructivisme, zero en minimal art. In de expositie van Tineke Porck (1954) lag de nadruk op haar nieuwste schilderijen en wandobjecten waaronder de series Lineair, Blockdialogues en Planes. Daarnaast  was er een selectie uit haar werk vanaf 2009 te zien.

In september 2016 werd een werk uit haar serie Blockdialogues bekroond met  een nominatie voor de ARS prijs 2016 van de gelijknamige kunstenaarsvereniging in Leiden.

De jury oordeelde: 'het is een zeer verfijnd object, een mooi, doordacht  geheel. Er is veel aandacht voor verhoudingen en kleurafstemming. Er zit een bepaalde wetmatigheid in, het lijkt een eigen maatvoering te hebben. Het werk doet aan als geometrisch abstract, maar gaat veel verder dan dat: Het is een associatief beeld, het gaat over ruimte, over een doorgang. Je kunt je voorstellen dat je door het gat in een andere ruimte terecht komt. Het straalt bezonkenheid en concentratie uit. De kleuren zwart en grijs, niet effen maar levendig, zijn heel goed gekozen. Binnen een duidelijk concept is het vooral een mooi verstild beeld geworden.'

 

vlnr Nicolas Dings Boom van Jesse, 52 cm hoog, brons en keramiek (2016); Zwarte ruiter 22 cm hoog, brons en staal (2016); Allerzielen 54 cm hoog, brons (2016). Han Klinkhamer 50 x 60 cm, olieverf op linnen; 200 x 150 cm, tekening; 50 x 60 cm, olieverf op linnen.

De beelden van Nicolas Dings bevinden zich op het grensvlak van beeldende kunst en volkskunst met hun totaal verschillende esthetiek en functionaliteit. Juist in die kunstuitingen zijn vaak de grote en kleine tegenstel­lingen te vinden tussen het banale en het verheven­e, tussen schoonheid en lelijkheid en goed en kwaad. De motieven in het werk zijn vaak ontleend aan de beeldtaal van de Renaissance en worden verbonden met de actualiteit. Gebruikmakend van uiteenlopende materialen als brons, keramiek, papier, kunststof of textiel verbindt hij substantie en symboliek op eigentijdse wijze. Daarmee schept hij een eigen, vaak humoristisch,  universum met veel ruimte voor associaties van de beschouwer.

De woonplek van Han Klinkhamer is gelegen in Demen, een klein dorpje aan de Maas tussen Ravenstein en Oss. Het Stroomgebied van de Maas met akkers en uiterwaarden heeft hem gaandeweg gevormd. Het landschap dringt binnen in zijn tekeningen en schilderijen zonder zich te manifesteren als een letterlijke weergave. “Ik streef naar een verbeelding van mijn omgeving die verder rijkt dan dit en ruimte biedt voor een eigen interpretatie, los van tijd en plaats.”

Prijzen op aanvraag.

 

vlnr Bernadette Beunk zonder titel 100 x 70 cm, betekend wandobject (2016), tekening, betekend object. Ton van Kints sharing air black 5 (2015), close call (2016), compositie 2 schotsspringen, sharing air geo colibri

Bernadette Beunk (Keyenborg 1958) toonde naast speels georkestreerde tekeningen enige door haar betekende sculpturen van beeldend kunstenaar Maria Schilder. Haar objecten zijn voortgekomen uit een gelegenheidssamenwerking die zij eind vorig jaar aanging met Maria Schilder. In haar tekeningen verwerkt Bernadette indrukken uit haar omgeving. Tegelijkertijd reageert ze met intuïtieve precisie op de vorige tekening, waardoor er reeksen van impressies ontstaan. Het proces van voortgang en terzijdes wordt gevoed door Bernadettes permanente nieuwsgierigheid naar de mogelijkheden van de getekende lijn.

Ton van Kints (Rijswijk, 1955) werk wordt getekend door de sporen van een werkwijze die je zowel destructief als constructief kan noemen. Het werk waar Van Kints zich het meest mee vertegenwoordigt, zijn houten panelen die hij verzaagt in eenvoudige, losse delen om deze vervolgens als een zelfgeschapen puzzel weer tot één geheel samen te voegen. De werken zijn aanstekelijk en sprekend, maar tegelijkertijd zie je nadrukkelijk dat er iets niet klopt. Het maakt het werk dubbelzinnig en tegenstrijdig. De panelen zijn esthetisch en tegelijkertijd beschadigd. De complexiteit van het beeld wordt echter altijd weer getemperd door de leesbaarheid van de handeling. Zijn vaak cryptische titels (Koekoeksnest gepolderd, We zijn geweest, e.d.) verwijzen naar de gebeurtenis, die zich onder zijn handen heeft voltrokken.

Prijzen op aanvraag.

 

 

Het materiaal en de inspiratie voor de serie halssieraden ‘Jewels for Cinderella' van Maria Hees is laboratoriumglas. Dit is sterk glas door de samenstelling, en door de bolle vorm waarin het geblazen wordt. Bij het realiseren van deze sieraadontwerpen maakt Maria Hees gebruik van het vakmanschap van een meesterglasblazer in Bohemen. De heldere transparante vormen die daarbij ontstaan krijgen hun definitieve uiterlijk doordat Maria ze zelf bewerkt door middel van zandstralen.

Eric de Nie presenteerde een keuze van schilderijen en aquarellen in diverse maten uit de periode van 1998 tot nu. Het schilderen van Eric de Nie is een speelse en tegelijk emotionele strijd tussen vrij stromende verf en gecontroleerde schildershandelingen. Af en toe het doek of papier horizontaal of verticaal kantelend, volgt de kunstenaar met gevoelig oog en soepele hand de kleurige verfsporen  van lijnen, druppels en geveegde stroken. Het toeval sturend, ontstaat een geheel van ritmische verbanden tussen kleur, lijn vlak en ruimte: een nieuw picturaal beeld dat zowel concreet als poëtisch is.

Prijzen op aanvraag

vlnr Black Raw Umber 130 x 160 cm olieverf op linnen, King's Bleu, Cold Grey 130 x 160 cm olieverf op linnen, Bright Light, 130 x 160 cm olieverf op linnen. Prijzen op aanvraag.

Gaby van Baal (1962) deed haar opleiding aan ArtEZ, Hogeschool voor de kunsten. De kunstenaar woont en werkt in Arnhem.

Bij de opening van de tentoonstelling van Gaby van Baal sprak Alex de Vries. Zie artikel in Mister Motley:

http://www.mistermotley.nl/art-everyday-life/een-motief-om-te-schilderen


vlnr Monique Kwist: Bath House Clothing Time 1/2, 2015, houtskooldruk, 59 x 39 cm; Vlakte (2),  gegoten wandobject, beton met pigment, betonplex, siliconenrubber, 45 x 45 x 8 cm, 2002- 2004; Back View 1/6, 2014, foto op aluminium, zwart-wit, 30 x 45 cm. Marianne Roodenburg (alles olieverf op doek) : Plattenbau (1), 100 x 100 cm, 2015;  Open Fence, 50 x 65 cm, 2015; Alles en Kleur (4) 70 x 80 cm, 2016. Prijzen op aanvraag.

Monique Kwist maakt ruimtelijk en 2-dimensionaal werk, van gegoten objecten tot grafisch werk. Zij wordt beïnvloed door diverse verre reizen en onderzoekt ruimte en licht met een fascinatie voor leegte en plaatsbepaling.  Ze  laat zich ook leiden door experimenten  in materiaalgebruik.  Steeds opnieuw beginnen, ontdekken, leren. Een zoektocht naar ruimte en vrijheid.

Marianne Roodenburg gebruikt de architectuur van verschillende steden als uitgangspunt om haar schilderijen op te bouwen. De conceptuele kant van bouwsels in haar schilderijen en  haar intuïtieve kleurgebruik gaan hand in hand. Zij beschikt over een gedegen kennis van  kleur. Het is haar fascinatie om anonieme fragmenten van een stad te vertalen naar een abstracte wereld van ruimte en kleur waarin je kunt dwalen.

foto

foto

fotografie werk Eddy Stikkelorum: Eric de Vries, Den Haag

Eddy Stikkelorum is een kunstenaar en vrij vormgever voor wie de artistieke vrijheid belangrijk is. Zijn sculpturen zijn gemaakt uit moderne materialen als gelamineerd hout, perspex en epoxy. Door het kunstwerk van associaties te bevrijden ontstaat een beeld met een eigen betekenis. Een beeld als een verstilde beweging. En een beeld dat altijd een fysieke leegte omarmt.

In de schilderijen van Christine Bittremieux licht soms een glimp van een landschap op. Maar de 'landschappen' laten zich niet door een horizon beperken. De focus ligt op de formele aspecten van de schilderkunst: kleur, streek, drager, textuur. Het gebaar en de verfstreek spelen een centrale rol in het verbeelden van de desolaatheid en de kracht van de leegte.

Prijzen op aanvraag

Openingstoespraak door Ingrid Blans [klik en scroll op de toesprakenpagina naar beneden]

Marian Bijlenga en Simon Oud

Openingstoespraak Gerrit Hoogstraaten [klik en scroll op de toesprakenpagina naar beneden]

MET HET OOG OP DE FEESTDAGEN...
 

IN DE GALERIERUIMTE BOVEN STAAT LIGT EN HANGT NIEUW WERK VAN DE KUNSTENAARS: FRANS DRUMMEN: FANTASIEVOLLE SPEELSE OBJECTEN GEMAAKT VAN HOUT SOMS MET VERF OF POTLOOD BEWERKT OF OMWONDEN MET GARENS; YVONNE HALFENS: EEN SERIE MINIATUUR MENSFIGUREN GEMAAKT VAN KERAMIEK IN DE WEER MET EEN ENORME BOL LUCHT; RONI KATZ: (ZELF)PORTRETTEN EN FIGUREN ALS RUIMTELIJKE TEKENINGEN VAN MET DE HAND GEVORMD IJZERDRAAD; HAN KLINKHAMER: GELAAGDE KLEINE OLIEVERVEN DIE GEHEIMEN VAN DE NATUUR LIJKEN TE ONTRAFELEN; MONIQUE KWIST: STRAK VORMGEGEVEN MODERN OGENDE GEBOUWEN GEGOTEN IN ALUMIUM-GIETHARS DIE ONTOEGANKELIJK LIJKEN EN EEN SERIE GETITELD ‘RECYCLING HOUSES’ IN PAPIER MACHE; JESSICA MULLER: COMPLEXE RUIGE OLIEVERFSCHILDERIJEN DIE ASSOCIATIES OPROEPEN MET OVERWELDIGENDE ENERGIE RUIMTE EN NATUUR: BEN OLDENHOF: ABSTRACTE OBJECTEN SPEELS GEMAAKT VAN MATERIAAL GEVONDEN IN ZIJN DIRECTE OMGEVING; HUGO PASMAN: MEESTERLIJKE O.I. INKTTEKENINGEN WAARMEE DE KUNSTENAAR ZIJN PERSOONLIJKE BELEVING VAN HET BERGLANDSCHAP IN FRANKRIJK HEEFT VERTOLKT; JAN HEIN VAN ROOY: NIEUWE OOGST VAN TOT INNEMENDE VOGELFIGUREN VERHEVEN HOUTJES VAN NIKS; RAINER STORCK: SUBTIELE ABSTRACTE PAPIERCOLLAGES: BABETTE TREUMANN: EEN SERIE ABSTRACTE SCHILDERIJEN IN KLEIN FORMAAT EN EEN MODERN/KLASSIEK TAFELLAKEN IN DIVERSE KLEURSTELLINGEN AFMETING 160 X 280 CM 50% KATOEN 50% LINNEN JACQUARD GEWEVEN.

 

Jessica Mullers complexe en ruige schilderijen lijken imaginaire coulisselandschappen en dagen de kijker uit om op avontuur te gaan. Tijdens het proces van het schilderen blijft de kunstenaar doorlopend het werk ontrafelen, onthullen en ontdoen van associaties om zo tot nieuwe samenstellingen te komen. Verf en kleur zijn daarin belangrijke componenten. ‘Ik deconstrueer het beeld steeds opnieuw en modelleer olieverf, mijn materiaal, in onbekende ruimte, maar zelf ben ik gevuld met alles wat er al is’. 

De sculpturen van Ben Oldenhof strelen en prikkelen tegelijk zowel het oog als de tastzin. Het materiaal waar hij mee werkt vindt hij in zijn directe omgeving. Dit kan van alles zijn en meestal is het als onbruikbaar of waardeloos aan de straat gezet. Losse delen omwikkelt hij met ijzerdraad en spelenderwijs combineert en verbindt hij deze tot een nieuw autonoom beeld dat gehuld is in een spel van lijnen. Zijn werk doet een beroep op de kijker om anders te gaan kijken, om los te raken van geconditioneerd kijken. 

vlnr Aliaga dehesillas,schilderij aarde en caseïne 51 x 70 cm; Aliaga rio Guadaloupe, schilderij aarde met caseïneverf; schilderij z.t.; schilderij z.t. aarde met caseïneverf;

Serie: Vogelfiguur uit het ornithologisch lab, houtjes van niks met verf. 

Prijzen op aanvraag

De schilderijen maakt Jan Hein van Rooy zoveel mogelijk in het landschap waar hij is. Voor een deel van het jaar is dat in Spanje waar hij de gevonden pigmentrijke aarde verwerkt tot verf en voor het werk uit de uiterwaarden gebruikt hij rivierklei, houtskool, aangespoeld drijfzand, krijt en kalk en wat titaanwit. Ook werkt de kunstenaar op papier van de moerbeiboom dat hij later op doek plakt. Bij een groot formaat worden meerdere vellen op één doek gelijmd en volgt de laatste schildering achteraf. De ‘droge naalden’ zijn ook in het vrije veld op aluminiumplaat met een scherpe naald getekend en daarna in zijn atelier afgedrukt.

In het ornithologisch laboratorium van de kunstenaar staan vogelfiguurtjes opgesteld, die gemaakt zijn van aangespoelde ‘houtjes van niks’, drijfhoutjes tegengekomen en opgeraapt op zijn dagelijkse wandeling langs de Waal bij Beuningen waar Jan Hein van Rooy woont.


Jan Hein van Rooy (Voorburg 1940) is van jongs af aan gefascineerd door landschap in de ruimste zin van het woord. Hij werkte in Frankrijk, België, Scandinavië, Italië en de laatste jaren vooral in de binnenlanden van Spanje, zijn moederland, het land van Moeder Aarde.

Openingstoespraak door A.L. Snijders gefilm door Ine Klein [klik en scroll op de toesprakenpagina naar beneden]

 

 

vlnr Warmteminnend  2014, olieverf op linnen 70 x 100 cm; Serrattinata, olieverf op linnen 100 x 130 cm; Le mal du pays, olieverf op linnen 100 x 130 cm; Zomer in Zeeland, olieverf op linnen 100 x 130 cm; Seeligkeit, olieverf op linnen 100 x 100 cm

Prijzen op aanvraag

Passie, dynamiek, kleur, licht en de magie van verf

Marie-José Robben laat zich in haar werk al schilderend meevoeren door de onbenoembare toonaarden en zeggingskracht van kleur en licht. Zij beschouwt de verf als een goddelijk materiaal en hanteert deze op bijna sculpturale wijze. De beweeglijke verfoppervlakken in haar voorstellingen zijn met grote vrijheid in trefzekere, krachtige en meestal forse penseelstreken neergezet. Door de zeer gelaagde verfstructuur ontstaan intense kleuren. Vaak inspireren een landschap, bloemen of andere motieven uit de natuur haar maar ook laat zij zich graag leiden door muziek en literatuur. Het thema dient als inspiratiebron of aanleiding maar is uiteindelijk ondergeschikt aan het schilderen zelf. Haar idealen zijn puur schilderkunstig.

Marie-José Robben (Kaatsheuvel 1959), deed haar opleiding aan de Kunstakademie in Den Bosch (1979-1985), De Rijksakademie van beeldende kunsten in Amsterdam (1985 – 1988) en de Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts in Parijs. Marie-José Robben woont en werkt in Amsterdam en heeft een uitgebreid en indrukwekkend oeuvre opgebouwd. Zij behoort tot de gerenommeerde schilders die ons land rijk is.

Openingstoespraak door Gerda J van Ham [klik en scroll op de toesprakenpagina naar beneden]

 

schilderij, olieverf                                                                                           2014, ei-tempera op linnen op paneel 15 x 40 cm                        2011, ei-tempera op linnen op paneel 10 x 60 cm

Prijzen op aanvraag

Stijn Kriele (1972), groeide op in Vlissingen en woont en werkt in Tilburg.

In zijn recente werk vormt het gecultiveerde (Zeeuwse) landschap een belangrijke leidraad. Fotografie en schilderkunst zijn bij hem in het ontstaansproces onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met minimale middelen weet Kriele het maximale van zijn landschapsbeleving te vertalen in werken op papier, olieverfschilderijen en fotowerken. Kriele onderzoekt welke constanten onmisbaar zijn om het landschap nog als zodanig te herkennen. De mogelijkheden worden gedicteerd door de aanwezige beeldelementen. Overzichtelijkheid rust en verstilling domineren in zijn werk.

http://www.mistermotley.nl/art-everyday-life/marena-seeling-en-stijn-kriele-peilen-hun-positie

Openingstoespraak door Alex de Vries [klik en scroll op de toesprakenpagina naar beneden]

2014, olieverf op linnen  30 x 40 cm                                                     2014, olieverf op linnen  30 x 40 cm                                                 2015, wandobject  olieverf op paneel 

Prijzen op aanvraag

Marena Seeling (1953), groeide op in Weurt en woont en werkt in Nijmegen.
Marena onderzoekt ruimte en verkent haar gebied nauwgezet, of het nu IJsland, Lanzarote of de nieuwe brug bij Nijmegen is. De foto’s die ze daar maakt vormen vaak het startpunt voor haar schilderijen. In het schilder proces weekt zij de foto’s als het ware los van hun letterlijke betekenis. Tijdens haar jeugd werd het weidse uitzicht vanuit haar geboortehuis op de rivier de Waal geleidelijk gevuld met het silhouet van de oprukkende industrie. Dit geïndustrialiseerde polderlandschap vol tegenstellingen meandert als een archetypisch landschap door haar werk.


'Het gaat al lang niet meer over hét beeld of dé waarheid. De kunstenaar gaat op de ruimte af om zich ermee te meten. Marena Seeling gaat de nieuwe brug over de Waal niet op om het uitzicht te kunnen zien, nee, zij gaat er onder staan en registreert hoe de brug haar het zicht ontneemt. Dit perspectief maakt andere ruimten, waar we niet op gerekend hadden, zichtbaar.' Citaat Cees de Boer uit Het ontdekte panorama.

   Zonder titel, 2014 gemengde techniek op paneel, 24 x 30 cm     Zonder titel, 2014 gemengde techniek op paneel, 24 x 30 cm  Zonder titel, 2014 gemengde techniek op paneel, 24 x 30 cm

   Prijzen op aanvraag

André Ernst presenteert een serie kleine abstracte werken op paneel die verwijzen naar natuur en landschap. De kunstenaar gaat intuïtief en onderzoekend te werk en omarmt het experiment met materialen en technieken met een groot gevoel voor esthetiek.

  Metamorfose 1, gemengde garens, 115x170 cm, 2012                 Metamorfose 3, gemengde garens, 150x190 cm, 2013                Metamorfose 6, gemengde garens, 150x190 cm, 2013 

  Prijzen op aanvraag

Babette Treumann presenteert olieverfschilderijen en textiele schilderijen. Haar werk gaat over licht en donker, kleur en vorm. Monochrome kleurvlakken worden opgebouwd uit meerdere lagen die genuanceerd zijn van kleur en toets. Met digitale bewerkingen en uitvergroting van haar schilderijen worden andere dimensies blootgelegd die weer uitgangspunt kunnen worden voor textiele schilderijen die zij maakt in het textiellab van het Textielmuseum in Tilburg.

    Vier iPadtekeningen, 2014

    Uitgeprint op handgeschept Japans Kozo papier en bevestigd op een houten paneeltje van 18x24 cm

    Prijzen op aanvraag

Han Klinkhamer presenteert tablettekeningen en schilderijen met natuur als onderwerp.

De kunstenaar heeft zich recent ook toegelegd op het maken van tekeningen op tablet.

Hierbij speelt het proces van toevoegen en weghalen ook weer een grote rol. 

Vrouw uit de serie Gebroken wit, beeld keramiek                           Corpus  porselein beschilderd met kobaltoxide    

De beelden variëren in hoogte van 14 cm tot 24 cm

Prijzen op aanvraag

Het werk van Yvonne Halfens bestaat uit beelden, vaak figuratief, en in de expositie overwegend van klei. Het zijn voornamelijk menselijke figuren waarbij het niet gaat om een uiterlijke gelijkenis maar om wat het is om mens te zijn: gebonden aan een lichaam en aan het zelf. Het lichaam wordt gebruikt als metafoor. Op zoek naar de grens tussen buiten en binnen. Het zijn studies naar hoe mensen zich door het leven bewegen, poëtisch en met een zekere traagheid. Gestalten die wel herkenbaar zijn maar ook uit een schimmenwereld lijken te komen.

De recente serie GEBROKEN WIT is door Yvonne Halfens uitgewerkt in een serie staande beelden van wit porselein en keramiek, soms beschilderd met kobaltoxide, soms uitgebreid met andere materialen. De mensfiguren zoeken contact, verschuilen zich in gedachtenwolken en tonen slechts een diffuse identiteit, sommige lijken aangetast door een vormeloze ballast: wat laten ze zien en wat verbergen zij?

   M.C. Brouwer, drie schilderijen, olieverf op doek

   Prijzen op aanvraag                                  

M.C. Brouwer

'In mijn schilderijen van landschappen werk ik pasteus, kliederig dik soms, gecombineerd met gladde glimmende gedeelten die ontstaan door veel strijkende bewegingen met het paletmes. Het zijn een soort "ploeterschilderijen", een proces waar ik door heen moet om een bepaald gewild effect te krijgen. Ik wil namelijk in de ondergrond bepaalde verdikkingen laten zien die als een soort onderhuidse beweging aanwezig zijn. Door deze werkwijze kan ik een atmosfeer neerzetten die ik ook ervaar als ik buiten ben; zwermende vogels, bewegende bomen en vallend blad, struiken die door een klein briesje een beetje gaan trillen, wolken die plotseling voor de zon schuiven, water waarin de lucht weerkaatst, kortom de dynamiek van de open lucht wil ik ervaren in mijn schilderijen.'

  Objecten van handgevormd ijzerdraad

  Prijzen op aanvraag

Roni Katz presenteert karaktervolle objecten en sieraden. Haar inspiratie put zij

uit persoonlijke ervaringen en de dingen uit het gewone dagelijkse leven. Met

gevoelige hand en in een tekenachtig lijnenspel vormt zij van ijzerdraad twee en

driedimensionale objecten en sieraden die een verhaal vertellen.

 

  Interieur, 2013, gouache 47,5 x 67 cm                                             Interieur, gouache

  Hugo Pasman 

  Prijzen op aanvraag

 Man staand, 2012, h. 20 cm                             Gold feet, 2013,  h. 21 cm                             Bird, 2013,  h. 14 cm  

  Frode Bolhuis

  Prijzen op aanvraag

  Ball (Transparant), 2014, 40 x 40 cm                Untitled, 2014, 25 x 25 cm                           Wolf (Dance Floor) #22014, 80 x 80 cm

  Lenneke van der Goot 

  Prijzen op aanvraag

  Muur Berlijn,  2013,  20 x 20 x 4 cm              Kolom Berlijn, z.j., 20 x 20 x 4 cm                        Kerk Zutphen, z.j., 20 x 20 x 4 cm 

  Marianne Roodenburg

  Prijzen op aanvraag

 

messing met ijzerglimmerverf 

messing met ijzerglimmerverf 

  messing met ijzerglimmerverf

  Coen Vernooij

  Prijzen op aanvraag

 

  hout met verf                                                        acrylverf in een doos 10x18cm 2013                hout met verf

  Wilma Vissers

  Prijzen op aanvraag